Skip to main content

Watch TVGE Internacional live stream. Equatorial Guinea TV channels

This is a live online TV channel broadcast from Equatorial Guinea. You can watch online this channel on all platforms.

Televisión de Guinea Ecuatorial is an Equatorial Guinea state television channel, which is part of the public media system called Radio Televisión de Guinea Ecuatorial (RTVGE).


Due to differences in connectivity, there may be times where the live feed or live score does not update quickly; please refresh the page if you experience any issues.

This webcast is delayed slightly from the televised broadcast, up to approximately 60 seconds, depending upon your internet connection speed and computer configuration. Please keep this in mind when calling in with requests.

We will always try to updating this tv channel so that you can watch comfortably. We re-publish content from the third-party television stations, sometimes susceptible to interference from television broadcast sources that we take to be embedded in this page.

 Play now


Watch TVGE Internacional online

 Posted on November 2, 2015, and last modified on 2 months ago.


A Spanish-speaking channel, is basically sponsored by the local government depending on the Ministry of Information, Press, and Radio, so their programs are usually pro-government.

It has its headquarters and main offices in the capital city of Malabo, from where it broadcasts to most of the national territory.

History

The channel was inaugurated on July 20, 1968, as the territorial center of Televisión Española, and in its inaugural broadcast, the Spanish leader Francisco Franco gave a speech to the people of Equatorial Guinea. The Spanish minister of information and tourism, Manuel Fraga, participated in the inauguration.

After the independence of Equatorial Guinea, the channel (which was still being operated by RTVE) came into conflict with the new authorities, who accused it of broadcasting "racist programming". As the situation worsened (in the context of the Diplomatic Crisis between Spain and Equatorial Guinea in 1969), the new Equatorial Guinean government demanded that Spain donate all the facilities that the territorial center of RTVE had in Equatorial Guinea or a donation of its economic value (of 2 million pesetas), but Spain refused. Faced with this refusal, the new president, Francisco Macías Nguema, banned the broadcast of part of the programming sent from Madrid, mainly the recreational and cultural programs, since for the government it was "imperialist propaganda". On the other hand, the territorial news that TVE issued for the country became heavily censored by the new Equatorial Guinean Ministry of the Interior.

Finally TVE would end up closing its territorial center that gave television coverage to the country. Shortly thereafter, its broadcasts were resumed as Televisión Nacional de Guinea Ecuatorial (National Television of Equatorial Guinea), but it would cease to function definitively in 1973 due to the government's lack of interest in creating the optimal conditions for the good performance of the station, ignoring the requirements of the few Spanish technicians who still operated it under Equatorial Guinean supervision and who would end up leaving the country. During the Macías dictatorship, TVGE usually broadcast footage of their tours of the country and popular meetings. After the withdrawal of the Spanish technicians, Macías wanted to put the television back on track with the help of Cuban technicians, but it was impossible to repair the damaged material.

The TVGE wouldn't be re-established until 1979, after the coup d'état known as Golpe de la Libertad (Hit of the Freedom). RTVE technicians also participated in the re-establishment, as part of the cooperation policy initiated by Spain with Equatorial Guinea after the coup.

In 2009, the channel received criticism from the Equatorial Guinean government for faults presented in his transmissions, for which cooperation agreements have been signed to train personnel with Spain and China, as well as investments for a new headquarters and purchase of equipment with the intention of improving the quality of its programming. In addition, it has also received criticism from the opposition for alleged bias with the government.

Since May 31, 2011, its international transmission reaches all of Europe, some countries in North Africa, the Middle East, Central Asia and part of Greenland (Overseas territory of Denmark) through the W3A satellite of Eutelsat. Their emissions were regularized two weeks later. It also broadcasts to the Americas through the Telstar 12 satellite. In 2016, its transmission for all of America begins formally through the satellite Hispasat 1E.

We apologize for any inconvenience this may cause and appreciate your patience.

Due to legal reasons, the owner does not provide live streaming content on another site or at this time, live streaming content is not available. So you can visit their website to update the latest information.

We will provide streaming content when possible, regularly update the content on this site to capture the information you are interested in a timely manner.

If you find the channel that is not working properly, please visit the Official website for the TVGE Internacional. We are not affiliated in any way with the broadcast and not responsible for their contents. All contents are copyright of respective owners.

If you already have the player or program installed (plugin) and still do not see the signal, please click on the "Report Broken" button.

Disclaimer: live-TV-channels is absolutely legal and contains only links to other websites on the Internet that make the embedded feature available like Youtube, Facebook, Filmon, Livestream, Dailymotion, ustream.tv... We do not host or upload any video/media files, live-TV-channels is not responsible for the legality of the content of other linked sites. If you have any legal issues please contact appropriate media file owners/hosters.

Top